Klachten | Ipse de Bruggen

Klachten

Wij doen onze uiterste best om je de beste zorg te geven. Maar soms kan er ook iets misgaan. Heb je een klacht over onze zorg- en dienstverlening? Of over hoe we je bejegenen? Vertel dat ons dan. Zo kunnen we onze zorg verbeteren.

NaamHeb je een klacht?
Leg deze dan voor aan je persoonlijk begeleider. Als er geen oplossing komt, kun je de manager aanspreken. Vaak is een probleem dan snel verholpen. Als dit niet het geval is, kun je naar de cliëntenvertrouwenspersoon stappen, of naar onze klachtenadviseur. In bijgaande folder lees je meer informatie over wat je kunt doen als je een klacht hebt

Cliëntenvertrouwenspersonen
Als je niet precies weet wat u met je ontevredenheid of klacht kunt doen, kunt je daarover vertrouwelijk praten met de cliëntenvertrouwenspersoon. Deze kan de cliënt als die dat wil kan ondersteunen bij het naar voren brengen (of vertellen) van zijn klacht.

 

 

Contactgegevens
Cliëntenvertrouwenspersoon regio Nieuwveen, Zwammerdam en Behandelcentrum Middenweg (klinieken Zwammerdam en Poortugaal)
Liesbeth Hakkenberg
T : (06) 10 11 64 80
e-mail: cvpliesbeth.hakkenberg@ipsedebruggen.nl
Beschikbaar voor de voorzieningen van Ipse de Bruggen in: Nieuwveen, Nieuwkoop, Ter Aar, Langeraar, Noorden, Zwammerdam, Waddinxveen, Bodegraven en Alphen a/d Rijn en voor de klinieken in Zwammerdam en Poortugaal van Behandelcentrum Middenweg.

Cliëntenvertrouwenspersoon regio Nootdorp/Zuid-Hollandse Eilanden/Westland
Dorothé Hoekstra
T: (06) 57 31 25 14
Email: cvpdorothe.hoekstra@ipsedebruggen.nl
Beschikbaar voor de voorzieningen van Ipse de Bruggen in: Delft, Den Haag, Honselersdijk, Nootdorp, Pijnacker, Zoetermeer, Brielle, De Lier, Hellevoetsluis, Maassluis, Monster, Naaldwijk, Oostvoorne, Rozenburg, ’s Gravenzande, Schiedam, Spijkenisse en Vlaardingen.

Voor meer informatie over de cliëntenvertrouwenspersonen klik hier.

Klachtenadviseur
Naast de vertrouwenspersonen heeft Ipse de Bruggen een externe klachtenadviseur; Caroline Blom. Zij kan je op verschillende manieren helpen. Het kan zijn dat je je klacht alleen wilt melden of een signaal af wilt geven. De klachtenadviseur doet geen uitspraak over wie er gelijk heeft, maar zoekt naar oplossingen waar alle betrokkenen zich in kunnen vinden. Caroline Blom is te bereiken via telefoon of e-mail: 06 - 22 84 19 81 of e-mail: klachtenadviseur@ipsedebruggen.nl.

Klachtenregeling cliënten

Het kan zijn dat je geen gesprek of bemiddeling wenst of dat dit niet tot een oplossing heeft geleid. Je kunt  dan een schriftelijke klacht indienen bij de raad van bestuur. Deze geeft een oordeel over de klacht. De raad van bestuur heeft daarbij de mogelijkheid de klachtencommissie om advies te vragen of de mening van een onafhankelijke deskundige te vragen.

Bij zorg via de Jeugdwet kan de klager een schriftelijke klacht rechtstreeks bij de klachtencommissie indienen. Als de klacht betrekking heeft op de Wet Bopz, dan stuurt de raad van bestuur de klacht door naar de klachtencommissie.

Ipse de Bruggen heeft twee klachtenregelingen: een regeling voor cliënten die vallen onder de Klachtenregeling Wet langdurige zorg en een voor cliënten die vallen onder de klachtenregeling Jeugdwet. Beide regelingen bevatten ook de specifieke procedure voor het indienen van een klacht die betrekking heeft op de Wet Bopz.

Klachtencommissie:

T: 06-33715762

e-mail: klacht.client@ipsedebruggen.nl

Geschillencommissie:

Postbus 90600, 2509 LP Den Haag

T (070) 310 53 80

www.degeschillencommissiezorg.nl

 

 

 

Heb je een vraag?

Stel je vraag online of bel
(0800) 99 88 777

Top