Altijd en overal MijnDossier binnen handbereik

Met ons cliëntportaal 'MijnDossier' heb je als Ipse de Bruggen cliënt toegang tot een deel van jouw persoonlijke dossiergegevens in een beveiligde digitale omgeving. Ook ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers kunnen toegang krijgen tot MijnDossier.

Je kunt bijvoorbeeld jouw eigen zorg- en werkplan inzien, de verschillende rapportages bekijken en sinds maart 2020 ook zelf (terug) rapporteren in jouw dossier. Iedereen die bij jouw zorg betrokken is, en toegang heeft tot ons Cliënt Volg- en Ondersteuningssysteem, kan dan ook jouw rapportages eenvoudig terugvinden.

Dat gaat heel gemakkelijk vanuit huis of een andere plek, gewoon met je eigen computer, tablet of telefoon! Om toegang tot jouw dossier te krijgen, moet je eerst eenmalig aangemeld en geactiveerd zijn, daarna log je in via jouw eigen DigiD.

Meld je nu aan!

Vul als wilsbekwame cliënt, ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger van een cliënt binnen onze Volwassenenzorg het digitale aanvraagformulier 'Toegang cliëntportaal MijnDossier' in. Na het correct invullen van deze aanvraag, ontvang je direct een bevestigingsmail en gaan wij er mee aan de slag.

Bekijk ons instructiefilmpje Aanvragen toegang MijnDossier om te zien hoe je het formulier succesvol bij ons krijgt.

Om uiteindelijk toegang te krijgen dien je wel in het bezit te zijn van een DigiD account met extra sms-controle of werkende DigiD app.

Ben je ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger van een cliënt binnen onze Kind & Jeugd? Dan vragen wij nog even jouw geduld. Bij een Kinder Diensten Centrum hebben we de pilotfase afgerond en gaan we de komende periode ook gebruik maken van de digitale faciliteiten van ons cliëntportaal MijnDossier. Je word hierover vanzelf geinformeerd door de zorglocatie als het zover is.

Toegang verkrijgen tot het cliëntportaal MijnDossier geldt nog niet voor de cliënten, ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers van onze cliënten die in behandeling zijn behandelcentrum Middenweg (SGLVG - kliniek Zwammerdam, SGLVG+ - kliniek Poortugaal en ambulant/FACT team voor volwassenen).

Bij vragen over MijnDossier kun je terecht bij je persoonlijk begeleider of contact opnemen met onze Servicedesk via info@ipsedebruggen.nl of bel tussen 8.00 - 17.00 uur naar 0800 - 99 88 777.

Lees hier het interview “Je kunt weer meedoen als ouder”  met Ruud, vader van Jack, die al veel gebruik maakt van ons digitale cliëntportaal MijnDossier.

Wat kan ik met MijnDossier?

Met MijnDossier kun je op dit moment onder andere:

  • Je zorg- en werkplan inzien
    Je vindt een beschrijving van de zorg die je ontvangt en van je activiteiten. Je persoonlijke doelen staan er ook in beschreven, de afspraken die we samen gemaakt hebben en je toekomstmogelijkheden.
  • Je rapportages inzien
    In de rapportages vind je de uitslagen van metingen die we doen in de zorg en de rapportages van het afgelopen jaar op de gestelde doelen, de gemaakte afspraken en ook de vrije rapportage.
  • Zelf rapporteren
    MijnDossier biedt nu ook de mogelijkheid om zelf (terug) te rapporteren in jouw dossier. Iedereen die bij jouw zorg betrokken is, en toegang heeft tot ons CVO, kan jouw rapportages zo eenvoudig terugvinden.


Je kun jouw MijnDossier bevindingen en suggesties met ons delen via info@ipsedebruggen.nl. Deze gebruiken we dan voor de verdere ontwikkeling en dienstverlening van het portaal.

Wie hebben er toegang tot MijnDossier?

Binnen onze Volwassenenzorg wordt vanaf 2018 door met name ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers steeds meer gebruik van gemaakt van ons portaal.

Ben je ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger van een cliënt binnen onze Kind & Jeugd? Dan vragen wij nog even jouw geduld. Bij een Kinder Diensten Centrum hebben we de pilotfase afgerond en gaan we de komende periode ook gebruik maken van de digitale faciliteiten van ons cliëntportaal MijnDossier. Je word hierover vanzelf geinformeerd door de zorglocatie als het zover is.

Toegang verkrijgen tot het cliëntportaal MijnDossier geldt nog niet voor de cliënten, ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers van onze cliënten die in behandeling zijn behandelcentrum Middenweg (SGLVG - kliniek Zwammerdam, SGLVG+ - kliniek Poortugaal en ambulant/FACT team voor volwassenen).

Wil je precies weten wie er straks wel of niet in aanmerking kunnen komen voor toegang tot ons cliëntportaal MijnDossier? Lees dan Toegang MijnDossier.

Hoe kan ik MijnDossier activeren?

Indien jouw digitale aanvraag bij ons binnen is, gaan we er mee aan de slag. We checken alle gegevens en nemen contact op met de zorglocatie. Als de aanvraag succesvol is verwerkt, nemen wij contact met jou op zodat je na het inloggen via DigiD automatisch in jouw dossier terecht komt.

Ipse de Bruggen is als eerste zorginstelling, die gebruik maakt van Cura (ons Cliënt Volg- en Ondersteuningssysteem van Unit4), in staat om cliënten en verwanten via DigiD toegang te verlenen tot het cliëntportaal MijnDossier. Lees hier meer over in het Klantverhaal Ipse de Bruggen van onze leverancier Unit4.

Hoe kan ik inloggen?

Nadat MijnDossier bij jou geactiveerd is, klik je op de DigiD knop hiernaast. Kies dan voor de gemakkelijkste veilige optie 'met de DigiD app' of anders 'met een controle via sms'. Bij een succesvolle inlog kom je op de homepagina van MijnDossier. Door in te loggen accepteer je de Algemene voorwaarden van MijnDossier

Wie helpt mij als ik nog vragen heb?

Bij vragen kun je terecht bij jouw persoonlijk begeleider of contact opnemen met onze Servicedesk via info@ipsedebruggen.nl of bel tussen 8.00 - 17.00 uur naar 0800 - 99 88 777. Kijk eerst bij de veelgestelde vragen, mogelijk staat daar al een antwoord op je vraag.

Top