Altijd en overal MijnDossier binnen handbereik

Met ons cliëntportaal 'MijnDossier' heb je als Ipse de Bruggen cliënt toegang tot een deel van je persoonlijke gegevens in een beveiligde digitale omgeving. Ook ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers kunnen toegang krijgen tot MijnDossier.

Je kunt bijvoorbeeld je zorg- en werkplan inzien, rapportages bekijken en je levensverhaal opstellen. Dat gaat heel gemakkelijk vanuit huis of een andere plek, gewoon met je eigen computer, tablet of telefoon! Om toegang tot jouw dossier te krijgen, moet je eerst eenmalig aangemeld en geactiveerd zijn, daarna log je in via jouw eigen DigiD.

De najaarseditie van ons magazine ‘De Wereld Van’ is eind september weer bij vele cliënten, ouders, vertegenwoordigers en medewerkers van Ipse de Bruggen op de mat gevallen. “Je kunt weer meedoen als ouder” is de titel van het interview met Ruud, vader van Jack, die al veel gebruik maakt van ons digitale cliëntportaal MijnDossier. Bij het artikel staat ook een kadertje met de laatste informatie over MijnDossier.

Meld je nu aan!

Vul als wilsbekwame cliënt, ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger van een cliënt binnen onze Volwassenenzorg het digitale aanvraagformulier 'Toegang cliëntportaal MijnDossier' in. Je dient wel in het bezit te zijn van een DigiD account met extra sms-controle of de DigiD app om uiteindelijk toegang te krijgen.

Ben je ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger van een cliënt binnen onze Kind & Jeugd? Dan vragen wij nog even jouw geduld. Bij een Kinder Diensten Centrum loopt momenteel een pilot, deze duurt tot het einde van dit jaar. In 2019 willen we ook graag bij Kind & Jeugd gebruik gaan maken van de digitale faciliteiten van ons cliëntportaal MijnDossier!

Al eens eerder aangemeld?
In 2016 zijn wij binnen onze Volwassenenzorg gestart met de voorbereidingen voor ons cliëntportaal. Destijds hebben we ouders en wettelijk vertegenwoordigers vroegtijdig meegenomen in de ontwikkeling en een 'papieren aanmeldformulier' aangeboden. Al deze aanmeldingen Volwassenenzorg zijn behandeld en de ouders en/of wettelijk vertegenwoordigers van de goedgekeurde aanmeldingen hebben van ons een uitnodiging ontvangen om hun toegang te activeren. Dit was mogelijk tot 1 september 2018, vanaf dat moment geldt enkel nog het digitale aanvraagformulier 'Toegang cliëntportaal MijnDossier'.

Bij vragen kun je altijd terecht bij je persoonlijk begeleider of contact opnemen met onze Servicedesk via info@ipsedebruggen.nl of bel tussen 8.00 - 17.00 uur naar 0800 - 99 88 777.

Wat kan ik met MijnDossier?

Met MijnDossier kun je op dit moment:

  • Je zorg- en werkplan inzien
    Je vindt een beschrijving van de zorg die je ontvangt en van je activiteiten. Je persoonlijke doelen staan er ook in beschreven, de afspraken die er zijn gemaakt en je toekomstmogelijkheden.
  • Je rapportages inzien
    Je vind verslagen van jouw persoonlijke dagelijkse belevenissen. In de rapportages vind je ook de doelen terug die je hebt gesteld en de afspraken die er zijn gemaakt.
  • Je levensverhaal inzien en wijzigen
    Je kunt je persoonlijke levensverhaal maken lezen vanaf je geboorte tot nu. Je kunt er ook gebeurtenissen aan toevoegen of informatie veranderen.
  • Je talentenposter inzien en wijzigen
    Je kunt je talentenposter inzien en lezen welke mogelijkheden je hebt om je te ontwikkelen. Je kunt ook informatie toevoegen of veranderen.


In ons cliëntportaal MijnDossier kun je ook je bevindingen en suggesties met ons delen, deze gebruiken we dan voor de verdere ontwikkeling en dienstverlening van het portaal.

Wie hebben er toegang tot MijnDossier?

In 2016 zijn wij binnen onze Volwassenenzorg gestart met de voorbereidingen voor ons cliëntportaal genaamd MijnDossier. Na enkele pilots in 2017 en het behalen van de laatste certificaten kunnen wilsbekwame cliënten, ouders en/of vertegenwoordigers binnen onze volwassenenzorg vanaf 2018 via DigiD digitaal inzage krijgen in het dossier en de rapportages. Je dient wel in het bezit te zijn van een DigiD account met extra sms-controle of de DigiD app om uiteindelijk in te loggen in MijnDossier.

Ben je ouder en/of wettelijk vertegenwoordiger van een cliënt binnen onze Kind & Jeugd? Dan vragen wij nog even jouw geduld. Bij een Kinder Diensten Centrum loopt momenteel een pilot, deze duurt tot eind van dit jaar. In 2019 willen we ook graag bij Kind & Jeugd gebruik gaan maken van de digitale faciliteiten van ons cliëntportaal MijnDossier!

Wil je precies weten wie er straks wel of niet in aanmerking kunnen komen voor toegang tot ons cliëntportaal MijnDossier? Lees dan Toegang MijnDossier.

Hoe kan ik MijnDossier activeren?

Indien jouw digitale aanvraag bij ons binnen is, gaan we er mee aan de slag. We checken alle gegevens en nemen contact op met de zorglocatie. Als de aanvraag succesvol is verwerkt, nemen wij contact met jou op om de laatste stap tot toegang samen te voltooien. Het activeren gebeurt uiteindelijk via jouw BSN, zodat je na het inloggen via DigiD automatisch in het juiste dossier terecht komt.

Ipse de Bruggen is als eerste zorginstelling, die gebruik maakt van Cura (ons Cliënt Volg- en Ondersteuningssysteem van Unit4), in staat om cliënten en verwanten via DigiD toegang te verlenen tot het cliëntportaal MijnDossier. Lees hier meer over in het Klantverhaal Ipse de Bruggen van onze leverancier Unit4.

Hoe kan ik inloggen?

Nadat MijnDossier bij jou geactiveerd is, klik je op de DigiD knop hiernaast. Dan kom je op de inlogpagina en vul je je DigiD gebruikersnaam en wachtwoord in. Kies dan de optie 'ik wil inloggen met een controle via sms' of de optie 'ik wil inloggen met de DigiD app'. Bij een succesvolle inlog kom je op de homepagina van MijnDossier. Door in te loggen accepteer je de Algemene voorwaarden van MijnDossier

Wie helpt mij als ik nog vragen heb?

Bij vragen kun je altijd terecht bij je persoonlijk begeleider of contact opnemen met onze Servicedesk via info@ipsedebruggen.nl of bel tussen 8.00 - 17.00 uur naar 0800 - 99 88 777. Kijk eerst bij de veelgestelde vragen, mogelijk staat daar al een antwoord op je vraag.

Top