Veelgestelde vragen MijnDossier

Aanmelden

Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig?
Nee, je hebt geen speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig voor het gebruik van MijnDossier. Je hebt wel het volgende nodig:

  • een mobiele telefoon;
  • een pc, laptop of tablet (Apple of Android);
  • een internetverbinding;
  • een internetbrowser zoals Internet Explorer of Google Chrome;
  • software om pdf-bijlagen te openen, zoals Acrobat reader

Waarom werkt MijnDossier met een sms-functie?
Dat doen we om je gegevens te beschermen. Om toegang te krijgen moet je het nummer invullen dat je via de sms op je telefoon te zien krijgt. Wanneer je dat invult weten we zeker dat we met jou te maken hebben. De wet voor zorginstellingen schrijft voor dat we deze extra controle uitvoeren.

Ik heb geen mobiele telefoon. Kan ik toch gebruikmaken van MijnDossier?
Nee, zonder mobiele telefoon kun je geen gebruik maken van MijnDossier
Het hoeft geen smartphone te zijn. Een mobiele telefoon waarop je een sms’je kunt ontvangen, is voldoende.

Wie bepaalt het recht op inzage van MijnDossier?
Het inzagerecht is geregeld in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO). De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is ook van toepassing op het verkrijgen van inzage. Meer informatie over het inzagerecht vind je op de website Externe link die mogelijk in een nieuwe tab of scherm opentAutoriteitpersoonsgegevens.nl

DigiD

Wat is DiGiD?
DigiD is jouw persoonlijke digitale identiteit waarmee je  kunt inloggen op websites van de overheid en in de zorg. Met je DigiD identificeer je jezelf op het internet, zodat we weten dat we ook echt met jou te maken hebben. Je DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. Die kies je zelf. Je kent DigiD misschien al van de Belastingdienst. Maak je er nog geen gebruik van, ga dan naar www.DigiD.nl om het aan te vragen.

Ik heb nog geen DigiD, wat nu?
Vraag het even aan bij de Rijksoverheid via www.DigiD.nl

Waarom werkt MijnDossier met DigiD?

 

Deze verbinding is nodig om de veiligheid van de toegang op jouw dossier via internet te garanderen. Het werkt op basis van het persoonlijke burgerservicenummer (BSN) en je hoeft hierdoor ook geen aparte inloggegevens te onthouden voor MijnDossier. DigiD zorgt voor een beveiligde toegang waar veel organisaties in Nederland gebruik van maken.

Ik begrijp DigiD niet goed, wat nu?
Kijk op internet bij www.DigiD.nl/vraag-en-antwoord/

Ik heb geen SMS-functie bij mjin DigiD, wat nu?
Om in te loggen op MijnDossier heb je je DigiD nodig en de aanvullende sms-functie. Heb je wel DigiD, maar nog geen SMS-functie? Ga dan naar Mijn DigiD Vul daar je mobiele telefoonnummer in en kies voor 'extra sms-controle aanvragen'. Je ontvangt dan binnen 5 dagen een brief met een activeringscode. Die code vul je in op MijnDigiD en daarna kun je MijnDossier inzien bij Ipse de Bruggen.

Ik kan niet inloggen, wat nu?
Check even of je alle stappen hebt gezet:

  • Heb je het aanvraagformulier gedownload, ingevuld, ondertekend en naar
    ons gemaild of ingeleverd?
  • Heb je bericht van ontvangen dat je MijnDossier kunt gaan gebruiken?
  • Heb je MijnDossier telefonisch geactiveerd met behulp van je DigiD?
  • Heb je geprobeerd in te loggen met je DigiD?

Als je alle vragen met ‘Ja’ kunt beantwoorden en je hebt nog steeds geen toegang tot jouw persoonlijke gegevens, ga dan naar www.DigiD.nl en neem contact op met de helpdesk.

Ik ben wel ingelogd maar zie mijn persoonlijke gegevens niet, wat nu?
Mail even naar je persoonlijke begeleider of bespreek het. Hij of zij kijkt voor je na wat er aan de hand is en maakt het samen met je in orde.

Informatie aanpassen en toevoegen

Kan ik informatie toevoegen aan MijnDossier?
Ja, je kunt je levensverhaal en je talentenposter aanvullen, aanpassen of gewoon bekijken. Je kunt ook je rapportages en je zorg- en werkplan inzien, maar daar kun je zelf niets aan veranderen.

Er staat een fout in mijn dossier. Wat moet ik doen?
Stuur even een mailtje naar je behandelaar of bespreek het met hem of haar. Hij iof zij kijkt even wat er mis is en kan het aanpassen als dat nodig is.

Wie helpt mij als ik iets niet snap?
Heb je vragen over MijnDossier? Bijvoorbeeld als je wilt weten hoe je levensverhaal invult. Stel je vragen per mail via info@ipsedebruggen.nl  of bel (0800) 99 88 777.

Veiligheid en privacy

Hoe veilig is MijnDossier?
Ipse de Bruggen houdt zich aan de regels uit de Wet bescherming persoonsgegevens. Wij voldoen daarom aan alle regels die gelden voor het uitwisselen van persoonlijke gegevens op internet. Onze systemen voldoen ook aan hoge veiligheidseisen. Daarom mag je erop vertrouwen dat je gegevens bij ons goed zijn beveiligd. Wil je er meer over weten? Lees Autoriteitpersoonsgegevens.nl
Jij kunt ook zelf bijdragen aan de veiligheid en bescherming van je gegevens. Wil je er meer over weten? Lees MijnDossier veilig gebruiken

Hoe wordt mijn privacy beschermd?
Je gegevens in MijnDossier komen uit je digitale dossier die ook op de locatie wordt gebruikt. Voor die gegevens gelden dezelfde regels als voor MijnDossier. Alleen behandelaars die inzage nodig hebben om je goed te kunnen behandelen, kunnen die gegevens ook inzien. Wil je er meer over weten? Lees hier

Kan ik via MijnDossier de gegevens inzien van een andere cliёnt?
Nee, dat heeft te maken met privacy. MijnDossier is een personlijk dossier. Daarom heb je altijd alleen maar toegang tot je eigen gegevens.
 

Overlijden

Kan ik MijnDossier van mijn familielid nog inzien na overlijden?
Nee, u heeft als nabestaande geen recht om het dossier van een overleden familielid in te zien. Dat is wettelijk geregeld. Wilt u u toch iets weten? Neem dan contact op met de behandelaar. Hij of zij helpt u verder.

 

 

Ga hier terug naar de startpagina van MijnDossier.

 

Top